نکات مهم خرید هواکش خانگی

دوشنبه 26 اسفند 1398
17:34
مبنافن

به دلیل وجود رطوبت شدید در حمام، حتما باید راه خروجی برای آن تدارک دید تا مانع از ایجاد نم، زنگ زدگی شیرآلات و نیز رشد قارچ ها گردد. یکی از بهترین راههای خروج رطوبت از حمام نصب یک هواکش مناسب است. در ادامه به نکاتی که موقع خرید یک هواکش باید رعایت شود را برای شما بر خواهیم شمرد:

انتخاب اندازه ی مناسب

اگر در سقف حمام شما لوله هواکش وجود دارد و یا اگر پنجره ای در دیوار حمام شما تعبیه شده است، می توانید هواکش را بر روی آن نصب کنید. پس هنگام خرید اندازه ی دریچه ی هواکش و یا اندازه ی پنجره را در نظر داشته باشید.

هواکش تایمردار

به دلیل اینکه بهتر است هواکش بعد از استحمام مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روشن باشد تا بتواند بخارات ایجاد شده را از محوطه حمام خارج نماید. برای این امر می توانید در صورت یافتن هواکش تایمردار از این امکان به صورت خودکار استفاده نمائید و یا اینکه حواستان باشد تا پس ازمدت زمان کافی خودتان به صورت دستی اقدام به خاموش کردن آن بکنید. البته روش دیگر هم تعویض کلید هواکش با کلید تایمردار است که این مورد نیز در بازار موجود است.

انتخاب قدرت مکش مناسب

به این معنی است که هواکش باید از نظر قدرت مکش نیز با حجم و متراژ حمام شما متناسب باشد و از طرفی هم قادر باشد در هر ساعت به طور متوسط ۸ تا ۱۰ نوبت هوای حمام را تعویض نماید. برای این امر معیاری به نام CFM وجود دارد. البته این یک معیار جهانی است و خیلی در مورد هواکش های ایرانی ارائه نمی شود. در عوض هواکش های ایرانی پارامتری به عنوان متر مکعب در ساعت است. این پارامتر بیان می کند که این هواکش توانایی مکش چند متر مکعب در ساعت را داراست. برای تشخیص قدرت مناسب هواکش برای حمام، می بایست ابتدا حجم حمام را با ضرب کردن مساحت کف حمام خود در ارتفاع حمام بدست آورید. به طور مثال اگر مساحت کف حمام شما ۴ متر مربع است، و ارتفاعی در حدود ۲ متر دارد حجم حمام شما ۸ متر مکعب است. بدین ترتیب یک هواکش با قدرت ۱۶۰ متر مکعب در هر ساعت می تواند ۲۰ مرتبه هوای حمام شما تهویه کند.

میزان صدای هواکش خانگی

این مورد البته علاوه بر موتور به عوامل زیادی ارتباط دارد. مواردی همچون، مکان نصب، شیوه نصب (نصب با پیچ و نه با میخ)، میزان اتصال درپوش هواکش به محل نصب، دمپردار بودن یا نبودن و… از جمله ی این عواملند. شما هنگام خرید می توانید از فروشنده بخواهید تا هواکش را برای شما روشن کند تا از میزان صدای آن به صورت عملی با خبر شوید. با وجود اینکه برخی از هواکش ها دارای چراغ نمایشگر روشن بودن می باشند، بی صدا بودن کامل هواکش ها ممکن است باعث شود از خاموش کردن آنها غافل شوید. تا آنجا که امکان دارد هواکش ها بزرگتر و با دور گردش کمتر بخرید. زیرا صدای کمتری ایجاد میکنند.

هماهنگی با دکور حمام

به هنگام خرید هواکش، هواکشی را انتخاب کنید که با دکور حمام‌تان هماهنگ باشد. هواکش‌ها از نظر رنگ بسیار متنوع هستند و حتی بسیاری از آن‌ها چراغ نیز دارند.

خرید برند گارانتی دار

یکی از مواردی که حتما باید در خرید هواکش دقت داشته باشید ضمانت محصول است. حتما مواردی را بخرید که از گارانتی معتبرتری برخوردارند. مواردی که از گارانتی بهره مند نیستند، معمولا در صورت خرابی به لحاظ قطعات یدکی نیز پشتیبانی نمی شوند و عملا از کار می افتند.

منبع: ابزارمارت


[ بازدید : 4 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبنافن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]